Alla inlägg den 23 november 2014

Av Bengt Bertilsson - 23 november 2014 00:15

Testa BT i 100 dagar för 100 kr. Jo jag tackar jag är väl inte smålänning för inte. Ekonomiskt tänkande och få dagstidningen för en spottstyver går inte att tacka nej till.

Vi har visserligen prenumererat på BT sedan vi flyttade hit upp på 80 – talet men efterhand som den dels blev dyrare och dyrare att prenumerera på och nyhetssidorna minskade i samma tack. När sen lokalsidorna halverades i princip då sa vi upp tidningen för ca 1 år sedan.

Allvarligt talat saknade jag den inte direkt, fast å andra sidan tidningen är något jag gärna vill bläddra och se om det är något jag missat i nyhetsflödet som jag snappat upp utanför. Har det hänt att jag kunnat läsa den då och då och på några minuter läst var jag vill läsa. Sen har tidningen använts till att tända i vedpannan. Med andra ord dyrt tänd papper när vi prenumererade på BT som talar emot mitt ekonomiska småländska tänkande.

Nu finns alltså BT i hushållet på nytt och varje morgon någon gång mellan 5 – 6 kommer den i brevlådan. Men inte sjutton kommer jag ihåg detta och beger mig ner till lådan när jag vaknar. För det första är det mörkt och ruggigt och mestadels har jag glömt bort att där nere ligger en tidningen utan sitter där utan morgontidningen av vana.

Kommer jag att bli en prenumerant på BT efter 100 dagar?

Tveksamt BT har inte blivit bättre under året som gått och flertalet nyheter av värde dessa har jag snappat upp via nätet dagen innan eller hör under dagen i andra medior. Det är ett fåtal nyheter jag missar och sen kan det bero på att med åren så minskar kanske intresset för skvallernyheter och det jag inte vet har jag troligen inte ont av och skulle jag få veta nyheten sen blir det en nyhet

 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards