Alla inlägg den 31 december 2013

Av Bengt Bertilsson - 31 december 2013 13:13

Nu kan jag summera och konstatera både det ena som det andra att jag gjort saker för sista gången detta år. Är precis hemkommen från att letat först och främst efter ett öppet café i denna kommun. Men detta är som att leta efter en nål i en höstack för det visade sig inte vara lätt att få sig en kopp kaffe i Kinna, fast det finns två stycken caféer hade båda stängt.
Däremot ville jag haft alkohol då hade det varit lätt att få tag i. Men vilken gång i ordningen jag gått detta värdshus förbi det har jag slutat räkna. Det verkar finnas de som inte gör det i alla fall.
På hemvägen såg jag däremot att i Skene där hade de öppet, så det var bara att stanna och till min stora glädje fick jag se de hade fastlagsbullar så nu har jag ätit årets sista fastlagsbulle, den smackade mycket gott.

I morgon börjar jag på ny kula och förhoppningsvisst gör jag inte samma misstag som förra året, utan ta till vara på alla de där saker som blev bra och försöker upprepa dessa.
Överlever jag nyårsnatten så blir det nya ögonblick där ute på farstutrappan jag får vara med att observera och det finns alltid något att filosofera över.
Skulle det vara händelsefritt så blir det att studera detaljerna både på det ena som det andra. Så läsare ta tillvara på de där goda ögonblicken ni varit med om detta år och se framemot nya betraktelser GOTT NYTT ÅR

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards