Alla inlägg den 17 december 2013

Av Bengt Bertilsson - 17 december 2013 06:15

Granen står så grönoch grann i stugan, granen står så grön och grann i stugan  och den är inte stulen utan ärligt inköpt i boa. Traditioner är till för att upprepas men numera så håller vi inte tidschemat utan julgranen sattes upp tidigare detta år. OBS inte sättes/togs in den som jag gjorde förr.

 

Annars brukade de säga förr ingen jul utan stulen gran, men med tanke på att det inte känns rätt att stjäla en gran. Även om jag sen hade tillstånd att få hugga en gran utav mina grannar som äger skogen här runt mina ägor brukar den finaste granen växa på andra sidan gärdsgården där jag inte frågat.  
Fast visst var det en speciell känsla när jag förr tog såg med mig ut för att leta efter en julgran i omgivningen. Brukade alltid leta under kraftledningsgatan för där visst jag dessa ändå inte skulle få växa upp. Stod det alltid finare bredvid och ibland kunde jag gå långa rundor för jag såg alltid finare gran någon annanstans och sen hade jag glömt var såg jag den första som egentligen var fin den också.

Men så kom elbolaget och röjde under ledningarna och underlaget försvann investerade jag i en plastgran. Så nu behöver jag inte tänka på att den skall vattnas eller att den barrar. Kan jag sätta upp den OBS inte sätta in den som jag gjorde förr precis innan jul för att den skulle vara fin på julafton.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards