Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Bullbak.

Av Bengt Bertilsson - 2 september 2014 12:46

Det sägs det skall bli kalas i helgen hemmavid och ett påbud utgick att det saknas bullar i frysen, fick jag snällt ställa mig vid bakbordet och fixa ett bullbak.

Kände omg. det var ett tag sedan förra gången och något flyt gick inte att få vilket resulterade i att jag missade matfettet i första degen. Chansade och körde med en rövare och hällde i detta efterhand som degen ältades i bunken. Andra degen den satt perfekt däremot.

Av döma av resultat som jag inte kan visa så märktes ingen skillnad mellan degsatserna och 84 kanelbullar mestadels ligger i frysen nu. Några alla reden testade tillsammans med hemmakokt saft som min hustru kokt satt jag där vid köksbordet och plötsligt så dök barndomsminnen upp där jag satt och mindes min mammas hembakta bullar som jag åt och drack saft insåg jag gubben börjar nog bli gammal och sentimental

Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 13 maj 05:30

Återigen så dyker den upp nattetid och leker jordfräs på gräsmattan och på morgon ser jag spåren av den .        Misstänker grävling som letar efter å som trivs i vår gräsmatta              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 12 maj 07:23

Fågelskådning på farstutrappans terrassen större hackspett        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 11 maj 05:30


Fågelskådning på farstutrappans terrassen Nötväcka   

Av Bengt Bertilsson - Fredag 10 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Bofink        ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 9 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Domherre       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards