Alla inlägg den 14 november 2015

Av Bengt Bertilsson - 14 november 2015 05:15

När jag ändå rensade i mina odlingsbänkar passade jag på att även gräva upp mina morötter,

 

Fast egentligen kunde jag låtit dessa stå där och växa ett tag till då temperaturen fortvarande visa över tvåsiffrigt varje dag och vi är inne i mitten av november.

 

Nu finns det risk för att jag får besök av fyrbenta vänner som stryker här omkring nattetid och då när jag ändå höll på att rensa grävde jag upp dessa

 

Känner mig ganska nöjd med resultatet fast det kunde varit bättre men jag gallra aldrig och då blir skörden därefter vilket visade sig tydligt där jag sådde på nytt i slutet av juli eller var det början av augusti

   

Oavsett det hade odlats dill på platsen och jag hittade morotsfrön och sådde i efterskott för att se om det blir något och visst blev det men det är smått blir detta morotdryck av dessa sen för kasta det gör jag inte och sen koka dessa små nu blir som primörmorötter fast det är höst

 

Dagens skörd 

 

Egentligen skall inte dessa tvättas har jag hört då man skall vinterförvara dessa, nu blir det inte så länge dessa lär få ligga passa jag på att tvätta av dessa och

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards