Direktlänk till inlägg 1 april 2018

Körskador

Av Bengt Bertilsson - 1 april 2018 12:00

Går det att utläsa vem som kört ut virket med hjälp av dessa uppgifter i så fall då kan du själva se vem som gjort dessa körskador

OBJECTID

7632005

Beteckn

A 40704-2017

Arendear

2017

Lannr

14

Kommunnr

63

Avverktyp

Föryngringsavverkning

Skogstyp

Normal skog

Inkomdatum

2017-09-05

Anmaldha

4

Skogsodlha

4

Natforha

0

Avvsasong

Uppgift saknas

Lan

Västra Götalands län

Kommun

Mark

Arendestatus

Anmält för avverkning

Avvha

0

 
En skogsavverkning som ligger lite avsides så det har inte blivit av jag gått och kollat den. Men för 14 dagar sen var jag där och gick och fotade. När jag kom hem och skulle lägga in bilderna gick USB kontakten sönder så jag fick skicka iväg kameran. Men nu har jag fått den åter och kunde lägga in bilderna. 
     
Svårt att se körskadorna men de har risat såg jag men då det var snö och skare uppe på höjden gick det inte avgöra djupen. Var mest glad att det gick lätt att gå på hygget. Detta lutar dock neråt snabbt och när jag kom ner där de sammanstrålat körvägarna och då sa det plupp och jag gick ner mig
       
Körskadorna består av djupa fåror som underredet stoppat djupet till slut på och sen när jag följer körvägen ett par hundra meter så ser man spåren är lika djupa. Skulle egentligen följt spåren längre ner och gått en längre runda genom skogen på gamla stigar , men då jag var blött så vände jag hemåt istället   
           
Träffat en som varit där också och enl honom skall körskadorna röra sig om mycket längre än vad jag fångat på foton. 
 
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards