Alla inlägg den 1 april 2023

Av Bengt Bertilsson - 1 april 2023 06:00

Dags för årets kompost tömning gick smärtfritt och snabbt och dessutom tur med vädret då regnet låg i luften blev det solsken stundtals och jag som var klädd för kyla blev allt lite varm om detta kan låta lite konstigt så hände detta för en vecka sedan. 
   
Började med att tömma förra årets kompost som legat ett år och förmultnat och det var bara att sålla den från benrester och sånt som klumpat sig 
   
klar och tömd 

 

Dags att tömma årets tunna och jag erkänner den var missköt och inte omrörd vilket syntes markant 
   
Men när översta lagret var borttagit såg det bättre ut och vinter komposten fungerat 
  

Sen så lägger jag över avfallet till den som var tömd och varva avfallet med sågspån

   


Komposten tömd och fyllt på ett nytt bottenlager blir det bara att fylla på nytt matavfall 
  

 
 
Men jag är nöjd med resultatet det blev lite ny matjord i jordlådan som jag skall lägga ut sen i grönsakslandet som jordförbättring och gödselmedel 
   
  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards