Alla inlägg den 9 april 2023

Av Bengt Bertilsson - 9 april 2023 06:00

Hittade i skåpet ett paket Blåbärssoppa som jag förvisso sett stå där på hylla länge, men 
 

När jag kollar datumet så undrar jag drickbart eller är detta gift
 

Konsistensen ser visserligen lite konstig då den hade klumpat sig men detta gick att krossa och den såg inte som det var något fel på den. 
  Smaken som blåbärssoppa jag normalt gjort kanske lite tunn kan beror på att den tappat styrka 
 
Kontaktade Ekström som tillverkat denna produkt och jag fick ett förväntat svar 
Tack för din fråga 😊 Efter att produkten passerat bäst före-datum kan vi inte garantera någonting vad gäller produkten. Med tanke på att den gick ut 2017 kan vi inte säga nånting alls 😱 Vi brukar rekommendera att gå på sina sinnen: luktar det okej, smakar okej och ser okej ut, då ska det inte vara någon fara. Du får avgöra själv 🤗 Ha en fin dag!
Vi har överlevt drycken så svaret var helt riktigt 

Mat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards