Alla inlägg den 6 november 2013

Av Bengt Bertilsson - 6 november 2013 12:22

Trodde jag.
Ett SMS kom från Telia att nu ringer jag enl. en ny prislista som finns att läsa på deras hemsida. Inte sjutton hittade jag någon prislista så jag ringde upp Telia istället och fick veta att nu blir det billigare och dyrare samtidigt p.g.a jag ringer förlite med min mobiltelefon. ”skit” samma ringer för kanske 50 kr i månaden genomsnitt och SMSa minns jag inte senast jag gjorde ens.
Men sen kom pricken över allt ”Mitt refillkort” har nu uppdaterats till 4G jag som inte ens knappt har täckning inomhus via nuvarande nätet. Bara jag gör en omstart av mobilen (oavsett om du har en telefon som stödjer 4G eller inte).
Ställde mig vid köksfönstret där jag har en stapel om jag står stilla och startade om upp och mobilen fick väl hjärtslag då den visade 2 staplar i två sekunder sen var det en stapel som gällde som tidigare inte när jag tog ett steg in i köket.
Inte f.. har jag blivit uppdaterad och fått bättre täckning trotts Telia säger de lägger ut miljarder på att öka täckningen. Inte är det vi som bor ett par km fågelvägen och bilväg 5 km från centralorten. Det var bara uppdatering av en mjukvara inte hårdvara.
Istället ser jag detta som ironi, vi mobilkunder får betala i förskott för något som kommer andra tillgodo. Fundera på att byta mobilteleoperatör för det sägs att andra operatörer skall ha bättre täckning här hemmavid, men samtidigt vet jag inte om dessa har täckning bortaåt och det är borta främst jag skall använda min telefon.
Sen kan jag glömma alla reklamerbjudande att betala ett X antal kronor i månaden så kan jag ringa, smsa och surfa via 4G hur mycket jag vill eller är det inte detta de erbjuder.
Dagens telefoner verkar vara till för att användas överallt men jag måste vara borta hemifrån jämt i så fall.
Sen mår det väl vara att jag lever i urskogen och är en överlevande dinosaurier från urtiden. 1,94 Mbit i bredband och skickar jag 0,44 Mbit
 

Av Bengt Bertilsson - 6 november 2013 06:15

Kom ut tidigt på farstutrappan och blev inte bokstavligt utskälld men högljuda protester möter mig från ”pjoddarna” som varit framme och skulle äta frukost.

 

Tomt och innehållslöst var det.

 

Så det var bara att vända in och hämta deras ranson för dagen.

     


När det sen ljusnade så blev det besökare synliga och tills dags datum har jag sett Nötväckare, Blåmes och Talgoxe är matgäster än så länge

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards