Alla inlägg den 11 november 2013

Av Bengt Bertilsson - 11 november 2013 10:42

"Lytzendimma" råder efter en morgon där temperaturen låg strax under nollan och luften kändes kylig men klar det var klart väder. Slog dimman till vid halvsju-tiden och svepande in över min utsikt från farstutrappan.
Varningsklockorna ringde i huvudet och mycket riktigt trappan där jag satt frös till och tur var att jag satt på en sittdyna annars hade jag fastnat där ute.
Grannes hus försvann i dimman och fortvarande 4 timmar senare har jag inte sett skymten av det. Nu ser jag förvisso fortvarande ner till landsvägen men bilarna de lyser med sin frånvaro verkar det som folket på bygda håller sig hemma och det är faktiskt lite ruggit att gå ut när temperaturmätaren visar endast + 0,3.
Så det blir att överväga skall jag ut och sätta på nya skodon på min häst idag eller skall jag vänta. Blir tvungen om några veckor ändå och det är nog bara att inse att denna fuktiga väderlek som råder och nätter kring och under nollan då fryser vägbanan.

Av Bengt Bertilsson - 11 november 2013 08:32

Litet hus jag nu kan sätta upp på min trädgårdstäppa och mina ”pjoddar” fått ännu ett dukat bord att komma till.

 
Fick en perfekt farsdagspresent av mina söner som fyllde min glädje och mina ”pjoddar” kommer att få fyllda magar framleddes. Nu fick jag även andra presenter och dessa fyller jag min mage med istället.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards