Alla inlägg den 9 november 2013

Av Bengt Bertilsson - 9 november 2013 06:15

Dagen är inne och det är dags för IF Stjärnan med sina stjärnor att äntra isen i Sapa arena Vetlanda kl.14,00

 

Var det anbelangar matchen hämnas den att följas live och egentligen skall man inte skriva på sociala medier att man ska resa bort. Kan jag upplysningvisst påtala det finns de som inte får följa med.

Då det blir nämligen en lördagsutflykt tillsammans med hustrun som medresenär, hon brukar gilla att se bandy live. Dessutom brukar det finnas duktiga ryssar på isen som förr frälst henne med sitt spel får jag hoppas inte dagens stjärnor gör henne besviken.

 

Samtidigt kommer jag att inviga min bandyportfölj som jag lyckades få tag i på senvintern så det blir första gången denna följer med.
Nu säger vän av ordning är den väl fylld enligt reglementet. Då måste jag erkänna Nej. Misstänker att termosen lär vara tom och dess innehåll av klar vätska är slut innan utblandad med kaffe som färdknäpp. Andra drycker finns förvisso också att medha med eller utan glykol Tror jag det blir köpedricka och korv för att det blir det enda som motståndarna skall ha glädje att stars är på besök.

 
En halsduk är lämplig också att ha på sig. Minnesgoda vänner och läsare har sett min halsduk förr och den går hem hos många klubbar jag gillar. Vän av ordning kommer självklart säga detta är inte Bandy Stjärnans färger och då kommer jag att säga att detta var Stjärnans färger tidigare och hade inte Stjärnan haft grönvita färger kanske jag inte varit en stjärn hulligan. Sen är jag som ni numera vet en Stars lite annorlunda.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards