Alla inlägg den 8 oktober 2021

Av Bengt Bertilsson - 8 oktober 2021 12:29

Jag blev nödgad att åka till Kinna för att fixa till mina glasögon idag och passade på att göra lite inköp på COOP och jag hittade säsongens första julmustflaska och en påse julleskum.

Före mig i kassakön stod en pensionär också som hade handlat några livsmedel och beklagade sig för sin värdinna över hur dyrt det är att handla.
Okey tänkte jag och plockade ner varorna vi köpt och vi gick iväg nästan samtidigt. Systembolaget ligger vägg i vägg med COOP och vart skulle pensionären som beklagade sig för hur dyrt det är med livsmedel? Jo in på Systembolaget 
Det är upp till var och en att prioritera våra inköp men klaga på ena men sen rusa in på Systembolaget verkar inte vara dyra produkter där.

  


Av Bengt Bertilsson - 8 oktober 2021 06:00

Om det var lite skumt och torrt senast jag var vid Kvarnåsabäckens vattenfall, så var det dag att gå dit. Kom inte så långt förrän jag stannade och fotografera annat sevärt i mina ögon kanske bäst att tillägga 

 

Tre murkna stockar ligger där vid sidan om stigen. Brukar växa små tickor på dessa men nu fanns det inga. 

 

Men så vänder jag mig om och hittar två andra på en växande stam som fångade mitt intresse. I morgon så hoppas jag kommit fram till fallet 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards