Alla inlägg den 14 oktober 2021

Av Bengt Bertilsson - 14 oktober 2021 19:00

Trafikverket byter spår, växlar och kontaktledning på hela Viskadalsbanan mellan Borås och Varberg.

 
Nu har de kommit fram till Berghem med sitt 700 m långa tåg. 

 
Nyfiken se en film Så funkar ett spårbyte | Trafikverket



Av Bengt Bertilsson - 14 oktober 2021 16:54

Marks kommun har nu fått en rondellhund placerad i Gymnasierondellen 

 

Hur länge den stått där och ur länge den får stå kvar skall bli intressant att se
 

En rondellhund var utplacerad i Borås tidigare i veckan denna skulle ha föreställt profeten Muhammed

Denna väckte debatt – Vi tar ingen ställning till vad som placeras ut i rondellerna. Ska det inte vara där, oavsett föremål, så ser vi till att det tas bort, säger Pär Aronsson, presskommunikatör på Trafikverket

Rondellhund är en form av gatukonst som uppstod i Sverige under 2006 och innebär att anonyma personer placerar ut handgjorda hundar i olika material i rondeller. 


Av Bengt Bertilsson - 14 oktober 2021 09:11

Allt som ofta på våra besök blir det en vandring genom stan och Bruksgatan en gågata med många små butiker lite av myspyss stämning. Av en ren händelse vid senast besöket pratde vi och jag tog ett foto på en skylt på en speciel plats som idag är rubrikerna i HD när jag läser HD. Ser att det var vid nattklubben Svartklubben på gatan som explosionen inträffade och entrén till nattklubben skadades kraftigt.

 
Explosionen på Bruksgatan i Helsingborg under natten var så kraftig att polisen utesluter allt annat än en riktig sprängladdning
 

Finns övervakningskamera ser jag på mitt foto men den är väl kanske inte igång när klubben är stängd 
 

 

Av Bengt Bertilsson - 14 oktober 2021 06:00

Skulle göra mig till och fotografera månen som kom fram bakom ett träd. Tog en stund innan jag blev klar och plötsligt så hade dimmolnen lagt sig som en skynke framför. 

   
Men okey jag fotograferade men jag vet inte om det liknar mer draken i Bolibompa 

 
Sen tog jag en annan kamera och körde med M-läge men detta blev ännu sämre tyckte jag 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards