Alla inlägg den 4 oktober 2021

Av Bengt Bertilsson - 4 oktober 2021 19:12

Kommunens budget: Glädjebeskedet i sista stund till politikerna

Detta skriver BT på webben Marks kommun ser ut att göra en betydligt större vinst i år jämfört med budgeten.
Nu har också en ny prognos kommit som pekar på en kraftig ökning av skatteintäkterna nästa år.
Vad det för betydelse får vi se under tisdagen när Markmajoriteten presenterar sin budget för 2022.

I sista stund har nu också SKR, Sveriges kommuner och regioner, kommit med en ny prognos för nästa år. Den kom i torsdags och säger att skatteintäkterna ser ut att öka med 28 miljoner kronor nästa. Vinsten kan bli 51 miljoner kronor och vad skall politikerna använda dessa pengar till kan vi undra

Ja detta får vi veta under tisdagen via BT men så mycket vet vi att de förslår taxorna höjs som vanligt. Men sen är det önskelistan  som plockas fram och skatten den höjdes detta år till 32. 99 och de lär nog inte sänka den 
 

Av Bengt Bertilsson - 4 oktober 2021 06:00

Min utflykt i Kinna centrum i förra veckan blev många inlägg på min blogg och det är inte slut än för jag kom att tänka på att när vi passera det nya fartguppet så finns det en informationstavla. Du hinner knappt se den då du skall hålla blicken på vägen då du närmare dig infart mot centrumet 

Men du kan faktiskt stanna och titta på informationstavlan för det finns en lite vägficka som du får köra in på
 
Men nu när jag var på promenad i "staden" som visa politiker och tjänstepersoner samt SCB döpt Kinna till så tog jag mig en titt på den. Kan jag konstatera att det är dags att ta ner skylten då den tjänat ut dels sitt syfte och börjar bli inaktuell  
 

Parkeringsplatserna kommer under 2022 bli inaktuella om byggplanerna verkställs

 
Adresslistan på företag ser imponerad ut men den stämmer inte då flera företag finns inte längre 

 
Men baksidan den är originell om den sen består av både klotter och modern gatukonst är kanske upp till betraktelsen  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards