Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Bengt Bertilsson - 23 mars 2014 06:15

Gamla trädgårdar har sin blomsterprakt och förökar sig för varje år.

 

På min vandring i det fina vårvädret fann jag en gammal trädgård.

 

Där gräsmattan klipps mer sällan.  

 

Där växer Vårstjärnor (Scilla forbesii)

Men den är inte ensam

Av Bengt Bertilsson - 23 mars 2014 05:15

Dagens fröpåsar har både hängslen och livrem. Dessutom är de stora och färggranna men innehållet det får vi nästan ha ett förstoringsglas för att hitta.

 
Tänkte vi skulle odla lite mer exotisk i år och inköpte i helgen en påse Physalis frö från Weibulls pris 29,95.

 

Svensk företag har jag fått lära mig men när jag kollade påsen står det Norsk IMP på påsen.

 
När jag sen öppnade påsen då ligger det en påse till i påsen började jag fundera behövs det både hängslen och livrem. Öppnade den lilla påsen och där hittar jag några förskrämda frön längst ner i den lilla påsen.

 
Försökte räkna dessa men det gick runt i skalen, men när jag planterade tyckte jag mig hittat 42 st frön. För att vara säker på att det skulle bli någon planta så plantera två frö i varje kruka och sen gallra bort den som växt minst.
Så nu återstår det att vänta och se.  Mycket skrik för lite ull, sa bonden när han klippte grisen

Av Bengt Bertilsson - 23 mars 2014 00:15

Ja visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka, detta skrev Karin Boye i diktsamlingen.

 

Årets första vitsippa ett bevis för detta när den är på väg att brista


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards