Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Bengt Bertilsson - 12 februari 2013 06:15

Fick jag välja, fast nu får vi inte välja sägs det och vi väljer inte våra föräldrar de får vi på köpet och när vårt liv tar slut vet vi inget om vad som händer och det finns inget val.


Fast det finns teorier och vi lär bestå av atomer som kommer ut i kretsloppet kan vi hamna var som helst. Verkar detta liv vara harmoniskt fast jag får kanske inte välja husse så jag kanske inte får det lika skönt. Lillkatta trivs i husses säng och ofta hinner jag inte ens bädda förrän hon ligger där och hon har kurragömma under sängöverkastet allt som ofta då hon vägra flytta på sig när jag bäddar. Sen kan hon liga där halva dagen och halva dagen på fönsterbrädan och har koll på fågelautomaten utanför.
Gammelkatta är ofta med mig där ute på farstutrappan. Går inte långt numera och följer mest husse i fotspåren ut och in lika fort. Ibland tycker hon jag sitter där förlänge och vill in. Så klart skönare att ligga på mattan.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards