Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

2 snögubbar i en

Av Bengt Bertilsson - 24 januari 2016 06:00

Ett av våra barn gjorde denna snögubbe när han var här på besök i mellandagarna och sen har den lyckats överleva fast den såg ut att sjunka ihop innan kylan slog till på nytt

   

Nu har både kyla och snö kommit och plötsligt så tycker jag mig se en annan gubbe stå där på samma plats och den har Moder natur själv gjort

 

Eller är det en snöapa

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 3 maj 18:49

Varifrån han fått sitt intresse för politik kan ligga i generna för morfar och morfarsfar, samt farmorsfar var intresserade av politik.                                                                ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 3 maj 05:30

Hallonbuskarna behöver rensas och främst är det kirskålen som börja visa sig och denna krävs det att man håller efter direkt för den sprider sig och framförallt via sitt rotsystem så det gäller att gräva både djupt och brett för att få bort den. Sen ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 2 maj 05:30


Årets trädgårdsodling den ligger lite på fäfotsnivå för vid denna tid brukar trädgårdsodlingen vara färdig, men icke detta år.     Intresset är borta och det var först nu i slutet på april som det påbörjades rensning av landet. Årets jordgubbspl...

Av Bengt Bertilsson - Onsdag 1 maj 05:30

Kärt barn har många andra namn och ofta så säger vi Kopparorm för den liknar en orm.   Förr så fick jag lära mig att den kallades för ormslå  Denna dök plötsligt upp på gräsmattan den 29 april      ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 30 april 05:30


Idag så har jag satt mina potatisar i jorden som först och hade jag kanske satt ner dessa i tid för de hade växt rejält i källaren, så kunde jag kanske    För På måndagsförmiddagen plockades årets första frilandsodlade färskpotatis upp av odlarna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards