Direktlänk till inlägg 18 april 2019

Vårbruk i trädsgård

Av Bengt Bertilsson - 18 april 2019 05:45

Vårbruket kom igång tidigt i år. Mest beroende på att vi haft solsken och torrt väder under en längre tid. Fast första dagen jag gav mig ut i trädgården var det ingen värme  utan bara plus 7 grader denna förmiddag och vinden svinkall Då vill inte ens solen vara framme och värme. Fått försöka bli varm ändå ute i trädgårdslandet som måste börjas röjas i.

           
Det är kruttorrt i jorden tror inte ens det var så torrt i somras mer än på ytan. Nu kan jag gräva ner en spadlängd i den och det är torrt och jorden kall. Det är knappt så ogräset kan växa mer än nässlor.

 

Dag ett har bestått av byte på några pallkragar och flytta jordgubbsplantor och rensa jordgubbslanden. Egentligen skulle det bytas samtliga men så länge de håller ihop får de hänga med.

       

Började också att rensa i hallonbeståndet och det gick relativt lätt faktiskt p.g.a det är så torrt och sen är det frilandsodling på friland  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Lördag 20 april 07:15

En tur in till storstan och fotograferade på körsbärsblomningen i centrum som jag inte noterat innan vid mina tidigare besök i stan. Men detta kan bero på at jag inte varit där vid denna årstid.                       ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards