Direktlänk till inlägg 6 september 2019

Telia höjer sina avgifter

Av Bengt Bertilsson - 6 september 2019 06:00

Bor 5 km från Skene, men vi bor i utmarkerna och har glesbygdsproblem. Hit ut går det en järntråd i luften som brukar fallera minst en gång om året. Under många år var vi beroende av fast telefon, men har nu lyckats hitta ett mobilföretag som har täkning där vi bor så vi kunde säga upp avtalet på fast telefon som kostade 329 kr/mån plus taxa i blev dyr telofoni totalt 
Mobiltäckningen den är usel och visa bl.a Telia har inte täckning inomhus och andra såsom Telia skryter med att vi har täckning UTOMHUS och då har vi mobilmasterna fågelvägen ännu närmare 

Fiber detta skickade Telia ut erbjudande och vi skrev på ett kontrakt om fiber 21 900 kr skulle de ha. Men de drog sig ut och kontraktet hävdes. Så vi sitter med ADSL bredband 10 och detta betalar vi dyrt för i jämförelse vad andra får betala och kan surfa och titta på tv etc. Här varierar det så att det hackar i mottagningen via datorn till Tv spelar det ingen roll vilken leverantör vi väljer

Dock är vi beroende av bredband via telejaket detta får jag idag betala 409 kr/mån. Detta skall höjas till 489 kr/ mån "VAD FAN FÅR JAG FÖR DETTA"

Vad säger Telia 

Vi jobbar hela tiden med att utveckla och förbättra våra tjänster för att kunna erbjuda dig Sveriges bästa uppkoppling. Det kan innebära att vi ibland även måste justera våra priser.

Den 1 oktober 2019 ändrar vi priset för Bredband 10 till 489 kr/mån. Har du bindningstid eller kampanjpris gäller det nya priset när dessa har gått ut.

 

Läs mer i tidningen Land

 
 
Telia Sverige

Telia Sverige

6 september 2019 14:07

Hej!

Kopparnätet är dyrt att underhålla, och precis som du skriver så finns det mycket kopparledning som är luftburen vilket innebär att det kan bli mycket problem vid stormar, snöfall eller liknande. Den hastighet vi kan erbjuda beror också på vilken längd det är på kopparledningen, från telestationen till ert hem.

Det känns supertråkigt att vi inte har kunnat erbjuda er fiber. :(

När det kommer till mobiltäckningen, så ser vi på Telia ständigt över vår täckning och tar in kundsynpunkter i denna process för att få vårt svenska mobilnät att bli så bra som möjligt. Det går dock inte att skapa perfekt täckning för alla ytor i landet till en rimlig kostnad. Eftersom vi är ett kommersiellt företag måste det också vara ekonomiskt försvarbart att bygga ut nätet. Däremot är vi självkritiska, vi måste fundera över vilka förväntningar vi sätter hos kunderna i vår marknadsföring och försäljning.

Vi är tacksamma för din synpunkt och skulle vilja be dig att själv skicka in dem via vår hemsida (http://www.telia.se/tackning), där de går direkt till de ansvariga för nät-utbyggnaden.

Ha en fortsatt fin dag och trevlig helg! /Lisa, Telia Kundservice

http://https://www.facebook.com/telia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 14 maj 05:52

Det är inte bara fågelskådning från farstutrappans terrass som vi kan njuta av ett spindelnät ca et 10 tal meter framför oss         ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 13 maj 05:30

Återigen så dyker den upp nattetid och leker jordfräs på gräsmattan och på morgon ser jag spåren av den .        Misstänker grävling som letar efter å som trivs i vår gräsmatta              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 12 maj 07:23

Fågelskådning på farstutrappans terrassen större hackspett        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 11 maj 05:30


Fågelskådning på farstutrappans terrassen Nötväcka   

Av Bengt Bertilsson - Fredag 10 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Bofink        ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards