Alla inlägg den 28 december 2019

Av Bengt Bertilsson - 28 december 2019 20:31

Lagt ännu ett år bakom mig och framför mig väntar ett nytt om jag får vara frisk och kry så skall jag försöka hänga med. 

 

Bilden ovan togs i arla morgonstund då det för ett ögonblick glöd i skogsbrynet som det var för 3 år sedan också när jag studera vad jag skrev då och jag får alltid denna känsla i själen på denna dag, minnen går aldrig bort oavsett för det sitter djupt i huvudet vad det var för dag, det var inte min födelsedag utan 

 

Denna benämning på dagens datum fanns där fram till 2001. ( Då tog helvetet slut )

 

Då den bytte namn till Värnlösa barns dag. (Men det finns en generation som fortvarande lever i det förgångna)

 

Egentligen fattar jag inte eller så vill jag inte acceptera detta en dag som byter namn men det står för något annat som präntaders in på 50 - 60 talet i min hjärna till minne av de barn, som kung Herodes lät döda i sin jakt på den nyfödde Jesus. Men nu så skall det vara Värnlösa barns dag. Om nu Menlösa barns dag skulle varit gammaldags eller omodernt ord är väl Värnlösa också detta och vad är det som firas tror de firar kanelbullens dag mer i detta land

   

Själv överlevde jag första dagen av mitt liv med och nöd och näppe och nöd döptes samma dag 


Av Bengt Bertilsson - 28 december 2019 06:00

Detta har jag aldrig sett förr och normalt skulle jag knappast sett spindelnäten heller för spindelnät täkt med trindsnö den 27 dec tyckte jag såg häftigt ut

       

Trotts hösten regn och fram tills nu 4 - 6 plusgrader kan jag tro dessa är nytillverkade eller kan spindelnät verkligen vara från tidig höst.

       
Bilderna är inte av bästa kvalité utan mer av vetgirighet dokumenterade av naturens skapade konstverk

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards