Alla inlägg den 14 januari 2022

Av Bengt Bertilsson - 14 januari 2022 07:45

Tänker inte skryta med den där perfekta bilden på fågeln som sitter vid fågel automaten och posera för fotografen. Utan dessa bilder är tagen genom fönsterrutan på en Talgoxe som satt orörlig innanför galler buren
 
Jag har satt upp under fågel automaterna så visa mark ätande fåglar får lite skydd och våra skator som bor i äppleträdet inte äter upp all mat som ramlar ner och som även läggs ut inne i buren blir deras.
Var lite svårt att se  fågeln kondition men att något var fel insåg jag via ett suddigt foto   Den satt där länge och jag kom att tänka på en duns jag hörde tidigare mot fönsterrutan och då brukar detta betyda att en fågel flygigt in i rutan. Kanske är det denna som lyckats ta sig till buren för att hitta skydd. Då ser jag något på nacken som jag försökte zooma in och då ser jag att den är verkligen skaddad i nacken 

 

Svårt att se exackt men försökt beskära fotot och då ser vi en kal fläck i nacken, men hur detta uppstått kan vi bara spekullera om. 
 
Efter ca 5 min så flög den iväg efter den suttit och ätit och snurrat runt vilket betyder ändå på att det fanns liv i den 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards