Alla inlägg den 2 april 2013

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2013 09:38

Hör ovan mig ett skränande och när jag vänder blicken uppåt kommer det 3 Nötskrikor flygande och sätter sig i den stora björken som finns ca 75 m framför mig på andra sidan byvägen.
Då hör jag återigen skränande ljud och 3 till dyker upp och sätter sig i björken, rusar in för att hämta kameran. Kom jag på att den lånade jag ut till sonen som skulle ut på en skogspromenad.
Tog kikaren istället med mig ut och då kommer 2 till skrikandes och fick landningstillstånd från de som satt i björken. 8 st.
Tänker jag ”sjutton ockå” varför lånade jag ut kameran, blir jag ännu mer frustrerad när den nionde dyker upp.
Det fanns nog en tionde också för jag hör en sitta och skrika bakom huset men får inget landningstillstånd då björken var full.

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2013 08:05

Räven raskar inte över isen är utanför, men den överraskar mig istället i går kväll när den kom gående över åkern här utanför och sprang sedan över vägen.

Bildkvalitén är inte den bästa  

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2013 07:40

Morgonstund på farstutrappan och spetsar öronen så hörs fågelsång och spillkråkan


Hacke hänger i fågelautomaten.
Mesar

 

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2013 07:08

I begynnelsen skapade Gud himmel och jord. Jorden var öde och tom, och mörker var över djupet. Och Guds Ande svävade över vattnet. Gud sade. "Varde ljus!" Och det blev ljus. 1 Mosebok 1-3
  Detta är skapelsens början genom och av den Allsmäktige Gud som är Skaparen av himmel och jord och allt som lever och rör sig och det är här vår troslära har sin begynnelse. Må var och en ha sin uppfattning om. Ta vara på den i alla fall för den kommer aldrig igen och en ny dag finns framför dig där du formar morgondagen men vet inte om du får uppleva den.

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2013 06:05

Förr när jag gick ut på farstutrappan tyckte jag mig kunna avläsa klockan i naturen.
 
Men nu vet jag inte om klockan är ½ 6 eller ½ 5 då något ljus inte orka lysa upp den då tiden är ur led.
 
En gul prick på himmeln syns men inte mycket till ledbelysning från den.
  Några mörka moln skymtar jag i NO. Klarna det något i horisonten över skogsbrynet.
  
Trotts värmande kaffe känns det isande på farstutrappan och temperaturmätaren visar förvisso inte 2 siffrigt denna morgon men minus 8,8 med en svag vind känns det som kylan kryper in innanför vinterjackan. Bättre att krypa ner i sänghalmen på nytt egentligen eller åtminstone gå in och njuta i stugvärmen och avvakta ljuset återkomst.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards