Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Novemberdimma i april

Av Bengt Bertilsson - 16 april 2013 07:06

Är det detta vi kallar bakslag eller är det ett framsteg mot vad som skall komma?
Oavsett idag blev det farstutrappan på nytt fast och livet återvänder i sin cykel känns det som eller så sitter jag i ett ekorrhjul och vill återvända till den plats där jag brukar börja dagen och rutinerna faller på plats.
  

Dimman ligger tätt över nejden och sikten är 75 m och jag skymtar vägen framför mig.  Att det skulle vara sämre sikt verkar det dock inte vara för bilisterna då det går lika fort som vanligt och somliga har extra bråttom och gör sina omkörningar.
Annars kan det vara härligt att se dimman, igår kväll låg dimman som ett lock ca 10 m över marken och skapade spökliknande bilder av ute belysningen kunde jag se hos grannen och gatljusen från Skene syntes tydligt över skogsbrynet. Genom dimbankarna kunde jag se natt himmeln där det var stjärnklart.
Idag ser jag vaken grannen hus eller något skogsbryn och uppåt är det locket på.. Däremot så hörs trafiken från byn tydligt.

Förhoppningsvisst så lättar dimman och temperaturen stiger, just nu endast plus 1,5 fast enl SMHI så skall det bli varmare och igår så hörde jag de haft 18,5 nere i Skåne och den metrologiska våren skall åter visa sig komma på ett nytt besök.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards