Direktlänk till inlägg 20 april 2013

April bakslag

Av Bengt Bertilsson - 20 april 2013 17:36

Sommartid och trädgårdsmöbler fram sägs det som ett ledmotiv för att veta vad klockan skall visa. Men ute visar den klockan fel och hustrun gjorde antydningar att till helgen skall möblerna ut, lär ställas in istället.

  Himmeln är grå och även om morgonsolen gjorde ett tappert försök att titta fram har den gett upp.

Tidningarna basunerade ut tidigare i veckan att vi skulle få sol och varma dagar men det var nog inte här utan någon annanstans. Förvisso visade den sig i början på veckan och det blev t.o.m svettigt ute på vedbacken. Är det bakslag nu istället blåser det kallt och de där ”long cool song” som åkt in i gardroben är lämpliga att plocka fram istället. Som om blåsten inte vore tillräckligt har det regnat var och vara annandag och löven som inte för mullrat i vinter far och flyger som det är höst istället.  Dessutom ställde jag ner pannan några grader tidigare i veckan då elementvärmen skapade tropiskt klimat här inne är dags att vrida upp på nytt för att få lite bastuvärme här inne.

 

Dock kan jag konstatera att vi inte går mot någon istid då isarna släppt från de flesta sjöar och vid ett besök uppe i Borås/Fristad igår konstaterade jag sjön var isfri. Blåste det kraftigt och stundtals kunde jag studera vita gäss ibland vågorna fast dessa lyfte inte utan försvann i vågorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 18 mars 05:00

Bara och bara är kanske att ta i för det är Sju strömmar egentligen, men det är 8 foton av samma vatten och en felinställd kamera som tog massor av samma vy fast på många foto och det finns faktiskt små nyanser om vi tittar noga              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 17 mars 19:45

Vårsolen lyste över Hyltenäskulle idag när jag och hustrun tog oss en tur dit upp för att njuta av dels utsikten, men faktiskt även lite av vårsolen som värmde när vi var på läsidan. Dock dessa foton över utsikten åt norr där blåste vinden kall och k...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 15 mars 06:00

Sista dagen och dags att summera årets vedhög från farstutrappan   8 * 4=16 + 2 ändlavor på 3 blir summa 19 kubik mellan tummen och pekfingret beräknat.     Nu är dock detta inte allt. Lyckades missa mätningen när jag sågade och det blev e...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 15 mars 06:00


Dag fem och jag ser ljuset i tunnel att nu är det max 2 dagar kvar och första passet med att klyva en rad fick jag klara av själv. Men sen kom spak skötaren och vips så gick det lättare och snabbare. När jag så att de två sista raderna minskade var d...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 14 mars 06:00

Nu avancerar det i vedhögen, Hustrun sköter spakarna och jag lägger på och klyven sköter resten     2 lavor idag och 6 *4 m     Fast okey den sista är inte fylld men den minnesgoda såg nog att gårdagens så glappar det lite i påfyllningen  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards