Alla inlägg under december 2014

Av Bengt Bertilsson - 4 december 2014 09:36

Hade det varit sommartid hade jag aldrig gått nära men nu vågade jag mig dit och fick se hur bikupsägaren titta till sina honungsbin fick jag ett foto på några bin
 

Av Bengt Bertilsson - 3 december 2014 06:00

Hur mycket yoghurt i blir det kvar i paket efter man hällt upp allt i tallriken som kan tycks var allt.

     

Visar sig vara mycket när man låter paket upp o ner

 

Samt skapat ut det sista.

 

Oavsett blir det en portion över som många kanske spolar ut i tron att det är inte så mycket

 

Mat
Av Bengt Bertilsson - 2 december 2014 05:00

Amaryllisen har blommat över.

 

Men en klocka räddades

 

En ny syn på en blomma jag inte noterat

 

Kan detta vara ståndare och pastiller

 

Måste detta vara mjölke eller vad är det för vätska i botten, visade sig detta vara bara vanligt vatten.

Av Bengt Bertilsson - 1 december 2014 12:30

Ljuset i tunneln av november förväntades det skulle tändas i december. Minns jag mestadels november som mörk och trist, mestadels grått och dimmigt väder, avslutades den visserligen med en solig dag och december månad den börjar så också.

 

Alla redan vid halv sjutiden märktes det att något var på G då horisonten började lysa röd och en timme senare då var det ett färgspektra.

     

Vid 9-tiden jag då såg man en som ville upp

Men ack solen fick strax därefter ge sig för när förmiddagen var över lyste solen med sin frånvaro känns det ändå som det är december för temperaturmätaren har visat minus hella förmiddagen   

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards