Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Huvudet säger en sak kroppen ett annat

Av Bengt Bertilsson - 19 februari 2015 06:15

Det har gått 14 dagar sedan min bråckoperation skulle jag ta det lite lugnare första vecka och andra kunde jag börja leva lite mer normalt. Körde jag skiten ur mig bokstavligt i måndags och ändalykten talade om i tisdags att nu får du ta me fa. ta det lugnt.
Men det var ju detta jag gjort tyckte jag, fast åldern och orken går inte att jämföra även om erfarenheten ibland går att jämna ut styrkeförhållandet. Så nu har jag ringt och bokat ny undersökning av mina hemorrojder. Fast jag skall inte skylla ifrån mig jag skulle gjort detta ändå.

Var vad det som föranledde detta? Jo sonen/sonhustrun har gått och köpt ett hus och nu ville de ha hjälp av sina respektive föräldrar att flytta och som vanligt så hade det missbedömts hur mycket de samlat på sig alla redan. Var det många lass, många kartonger och lösa prylar att bära och detta tog hela dagen. 

Jag skryter inte med min arbetsinsats för det fanns de som jobbade för två sen att ordspråket som säger att en kvinna jobbar som en hel karl är nedvärderande uttryck, skit samma min kära hustru hon slet i så fall för två både sig själv och för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards