Direktlänk till inlägg 7 oktober 2018

Morgonglöd på morgonhimmel

Av Bengt Bertilsson - 7 oktober 2018 06:00

Du har som följare av min blogg sett en eftermiddagshimmel här kommer en morgonhimmel tack vare en hustrun som reagerade en morgon på en himmel lyste speciellt och jag var snabb att fotografera då jag vet av erfarenhet att det är endast ett ögonblick detta syns. Jag kunde inte låta bli att använda mig av filterfotografering och plötsligt så blev det ännu mer glöd

          


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 18 mars 05:00

Bara och bara är kanske att ta i för det är Sju strömmar egentligen, men det är 8 foton av samma vatten och en felinställd kamera som tog massor av samma vy fast på många foto och det finns faktiskt små nyanser om vi tittar noga              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 17 mars 19:45

Vårsolen lyste över Hyltenäskulle idag när jag och hustrun tog oss en tur dit upp för att njuta av dels utsikten, men faktiskt även lite av vårsolen som värmde när vi var på läsidan. Dock dessa foton över utsikten åt norr där blåste vinden kall och k...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 15 mars 06:00

Sista dagen och dags att summera årets vedhög från farstutrappan   8 * 4=16 + 2 ändlavor på 3 blir summa 19 kubik mellan tummen och pekfingret beräknat.     Nu är dock detta inte allt. Lyckades missa mätningen när jag sågade och det blev e...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 15 mars 06:00


Dag fem och jag ser ljuset i tunnel att nu är det max 2 dagar kvar och första passet med att klyva en rad fick jag klara av själv. Men sen kom spak skötaren och vips så gick det lättare och snabbare. När jag så att de två sista raderna minskade var d...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 14 mars 06:00

Nu avancerar det i vedhögen, Hustrun sköter spakarna och jag lägger på och klyven sköter resten     2 lavor idag och 6 *4 m     Fast okey den sista är inte fylld men den minnesgoda såg nog att gårdagens så glappar det lite i påfyllningen  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards