Alla inlägg den 12 oktober 2018

Av Bengt Bertilsson - 12 oktober 2018 06:15

Det tar på krafterna när jag vandra ute i skogen där naturen skiftar och der går över stock och sten, då behövs energi påfyllning. En lite ryggväska på ena sidan en väska som jag fick av min svärson för många år sedan hänger med varje gång och kameran på andra. Väskan är bra som sittdyna också. 

 


Inget lyxigt bara varmt vatten och pulverkaffe och några kex är tillräckligt. En sten eller stubbe som bord och en stol att sitta på räcker gott och väl.

  Utsikten är sen också viktigt men behöver inte vara grandios utan bara känslan att sitta där och titta på omgivningen, lyssna på fågelkvitter det är livet för stunden


Mat · Natur
Av Bengt Bertilsson - 12 oktober 2018 06:00

Hur var det med fägatan jag tyckte mig hittat.

 

Jag hade bara gått en bit av den och den måste börja någonstans. Hade träffat äldre närboende och de hade varit tveksamma av min teori. Att det fördes boskap förr mellan Berghem och Fotskäl/Hajom där jag gått förnekades inte men någon fägata skulle detta inte vara enligt dessa.

Så det blev återbesök och att vistas ute i skogen det är hälsosamt säger och man får frisk luft och motion och detta kan vara nyttigt för gubbafläsket man har lagt på sig kommer till nytta. Sen när man gott där några timmar plocka fram kaffe och sätta sig ner och njuta av varm dryck. Tilltugg inte så nog nöjer mig ofta med lite kex, det är känslan att sitta där och lyssna och titta som är njutningen.

      

Snart skulle min teori att försvinna då stenmuren stod där plötsligt ensam och den gick i mer skogsmark

Ibland så försvann den rakt i i planteringar

           

På visa ställen har stenarna rasat ner och det syns bara en lite rad av stenmuren går den att följa långa hundratal meter. När den sen försvann in i en granplantering fick jag gå runt för jag visste dt finns stenmurar och berg på andra sidan planteringen 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards