Direktlänk till inlägg 6 december 2021

Windows 11 inget att skryta över

Av Bengt Bertilsson - 6 december 2021 08:15

Detta är enl min egen ståndpunkt och synpunkt efter jag fick igår ett meddelande om att nya versionen av Windows 11 finns nu redo för min dator. Denna skall vara något i häst värd och reklamen för Windows 11 skriker i färgglada bilder på dit och datt hur fantastiskt den är.
Nu sitter jag långt ute på glesbygden som jag sagt förr och med ADSL 10 Mbit så stod datorn där och malde och malde  och malde i 90 min. Sen skulle den installeras och detta tog 60 min. Därefter skulle den uppgraderas tog 15 min. Summa 2 och en halv timme. Nu tror ju alla programmerare och dataföretag att alla har fiber så de bryr sig inte längre om glesbygden utan tror att fiber utbyggnaden den är klar. 

Efter all väntanm så kontrollerade jag att allt fanns kvar i filer och webbadresser fungera verkade detta fungera via den gamla vägen. Klockan var mycket så mer orkade jag inte kolla. 
 
Idag på morgon kolla jag det nya som installerades automatiskt fungera och jag fattar inte vad jag skall ha detta till heller. Dessutom har det försvunnit finesser som fanns i foto redigeringen så nu tvingas jag skaffa ett fotoredegeringsprogram troligen.

Nu lär de som begriper sig på detta med dator att de anpassar allt till mobil menyer då stationära dator verkar var utdöende tvingas jag bita i sura äpplet och lära mig detta och betala också  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards