Direktlänk till inlägg 15 augusti 2022

En droppe vatten

Av Bengt Bertilsson - 15 augusti 2022 07:45

En droppe vatten inte mycket för ögat, men livsviktigt för andra.

 

En droppe som inte direkt som vi ser den som inget att bry sig om, men på fel plats då blir det problem. 

       

Gick ner till pannrummet och sotade pannan igår och allt såg bra ut. Hade sotat färdigt pannan och skulle sopa upp efter mig, då får jag se en liten pöl med vatten på golvet bredvid pannan. Tittade upp och såg det var lite konstigt utanför isoleringen av röret från shunten. Mystiskt jag stod där ca 15 min tidigare och då var det ingen pöl. Så jag plockade bort all isolering och kände inget direkt som var blött. Fotograferade allt och skickade foton till min VVS kille att något är på gång att kontakta mig. Tände sen pannan och 3 timmar senare kolla jag upp pannan på nytt
 

Nu var det en stor vattenpöl på golvet och nu såg jag var det droppade och förstod att när värme och trycket i pannan ökade öppnade sig shunten och det började läcka 
 

Droppen dripp och droppen drapp visar sig vara en droppe i sekunden och efter ca 12 timmar var hinken halvfylld ca 5 l 
 

Så det blev en ny kontakt med VVS killen och han kommer idag och fixa detta för en droppe blir mycket och det var tur jag såg den och den inte droppade i ett skymt utrymme 



  



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 17 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen och den som är näst vanligast men ofta den som är mest i farten när det gäller att ta för sig är Blåmesen den högt uppe i busken och spana  Blev det fritt fall nedåt plötsligt      ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 16 maj 05:30


Varje natt så kommer jordfräsen och leta efter larver och ibland så verkar den göra stora fynd i grävning        ...

Av Bengt Bertilsson - Onsdag 15 maj 05:30

Årets första rabarber är skördade och den motsvarade våra förväntningar.    1,6 kg och kilopriset på torget i Varberg var i lördags 80 kr/kg .   Av detta blev det 2 burkar marmelad och en burk kräm    ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 14 maj 05:52

Det är inte bara fågelskådning från farstutrappans terrass som vi kan njuta av ett spindelnät ca et 10 tal meter framför oss         ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 13 maj 05:30

Återigen så dyker den upp nattetid och leker jordfräs på gräsmattan och på morgon ser jag spåren av den .        Misstänker grävling som letar efter å som trivs i vår gräsmatta              ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards