Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Ingen dag är sig lik eller är den det ändå

Av Bengt Bertilsson - 20 februari 2013 06:05

Vädret det kan skifta från ena dagen till den andra har jag fått en lektion av denna vecka. Måndags 3 D väder där ute med ca +2,5 och vindstiltje.   Tisdag klar himmel men solen täckt med moln som sprak upp framåt eftermiddag avslutads med en röd solnedgång och minus 2,5.   Nackdelen var att regnet i måndags på slasken som låg på marken frös till is och gårdsplanen rena isbanan och det var som ”Bambi på hal is”.
En nordan vind blåste så det isade i skinnet där jag satt på farstutrappan. Konstaterade jag återigen att det var tabberasset i fågelautomaterna ånyo. Mina ”pjoddar” de blir bara fetare och fetare tycker jag och antalet gäster ökar för varje dag. Räknade vid eftermiddagskaffet till 36 st gäster. Främst blåmesar och talgoxe, några starar och gulsparvar svartmes och talltita, två hackspettar en tredje satt i skogbrynet och skickade ett morsetelegram. En bofink har anlänt och satt och lockade efter en kompis i ett träd. Två korpar flög över här och plötsligt dök han upp  

Domherren där satt han och tittade på mig en bra stund men tog det osäkra och flög värdshus förbi vet han dock var det ligger. Oavsett varje väderlek och dag har sin tjusning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Söndag 12 maj 07:23

Fågelskådning på farstutrappans terrassen större hackspett        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 11 maj 05:30


Fågelskådning på farstutrappans terrassen Nötväcka   

Av Bengt Bertilsson - Fredag 10 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Bofink        ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 9 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Domherre       ...

Av Bengt Bertilsson - Onsdag 8 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Pilfink       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards