Alla inlägg den 18 augusti 2020

Av Bengt Bertilsson - 18 augusti 2020 06:15

Vår fågelautomatstation som vi under vintern hänger upp talgbollar, fågelfrö den fick stå kvar och blev en 

blompedistal istället  

 

Av Bengt Bertilsson - 18 augusti 2020 05:45

Har aldrig haft en gräsmatta som det växt så kraftigt som i år och min multiklippare den har fått arbeta. Men plötsligt så fungerade den inte som den skall, den laddade ut batteriet p.g.a startmotorn slog inte ifrån. Så jag lämnade in den på reparation, men detta visade sig ta tid att få reparerat så jag fick låna sonen gräsklippare.

     

Den klippte lika bra om inte bättre eller så hade gräset som fått växa hela veckan blivit för tjockt så det tovade sig rejält och jag fick räfsa och klippa om

   

Inte nog med en klippning, när jag räfsat så visade det sig att det kom fram dött gräs och långa grässtrå som krävde en ny klippning och ny räfsning 
 
Men nu är det klart och det är helsnagg som gäller. Men allt har sitt pris i värmen. 28 grader och trotts värmen var det raska steg vilket resulterade i at båda mina skor gick sönder 

 
Så det blev att plocka fram ett par rejäla skor istället 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards