Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Bengt Bertilsson - 8 maj 2020 06:00

Det investeras på det stora godset och nu slår vi på stort och köpt oss ett växthus. Ett av våra varuhus inne i byn har extrapris på ett denna vecka. Men frågan är dessa var slut efter halva veckan idag torsdag när jag var i butiken i Skene.

Frågade då får ni hem i veckan, Svar Nej först nästa vecka
Okej svarar jag men är den extrapris då. Svar troligen inte


Lite besviken att en kampanjvara tar slut omg stor efterfrågan får hänga på låset nästa gång

 

Nu finns det fler som säljer fast de var 30 kr dyrare men detta får vi försöka överleva. Egentligen sa jag efter förra växtsäsongen att nu har jag gjort mitt i trädgården, men se icke det görs mer detta år och det ökas på också.

 

Nu är det förvisso inga större och kostsamma investeringar men små blir stora och även dessa pengar skall betala kalast även om de är många. Fördelen är dock vi tävla inte med omgivningen eller några andra som tycker det skall vara toppfint och exklusivt utan njuter av det enkla i pensionärslivet ute på landel.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards