Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Bengt Bertilsson - 21 juni 2020 06:15

Räven raskar inte över isen den raskar över åkern

 

Det händer ibland jag har turen att få se räven när jag är ute och kör men att få se den när jag varit ute och gått har nog aldrig hänt men nu har det hänt. Fast det var nog rena turen då dels det var på långt håll som jag fick se en liten prick i en gräskant. Jag hade min lilla fickkamera med mig som jag lyckades zooma in den men bildkvalitén den blev därefter så ser jag det är räven.

              

Den ser inte helt frisk ut, mager och eländig verkar den vara när man ser pälsen ser den tunn och risig ut

 

Av Bengt Bertilsson - 21 juni 2020 06:00

Okey detta ser inte mycket ut för världen men med priser på 162 kr/kg då är detta en förmögenhet och dessa kan vi äta och må gott av. Men de andra de vill jag inte äta och jag vill inte ens se dom men de finns där och gemensamt så lever vi i symbios på något sätt

 

Mellan skurarna på midsommarafton tänkte jag gå ut och kolla sniglarna som dyker upp upp ute i trädgården i ett stort antal vid minsta lilla fuktigt så även i kväll blev det nog ett hundratal

 
Men det lönar sig att gå ut för under fiberduken hitta jag en förmögenhet i dagens pris på den öppna marknaden

 

Midsommardagen var det dags på nytt och antal sniglar de slutade jag snabbt att räkna gårdagens regn lokade fram de i hundratals lite överallt 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards