Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Bengt Bertilsson - 1 juni 2020 06:00

Jag skall nog smyga mig på fåglar i trädgården om jag skall fånga de på foto. Varit ute på en skogspromenad och kom ut på ett kalhygge med en till synes kal vy men ändå har sin tjusning då det finns detaljer att titta/lyssna på där jag satt mig på en stubbe och plockat fram kaffet från min ryggsäck, njöt jag av tillvaron.

 

Jag är urusel på att lyssna vilken fågel jag hör då men kuttret från skogsduvor det klarar jag. Ser en rovfågel sväva långt upp i skyn där jag sitter och blicken vandrade över kalhygget där jag satt och njöt av utsikten

 

Då får jag se långt bort där en skogsväg kommer ut står det stolpar kvar sen lärkträdsinhägnaden och det ligger en lava med ved ser jag en lite prick sittandes. Kan det vara 400 m så risken att se med blotta ögat det gick inte och kikare det har jag inte men kameran den får vara min kikare. Men det visade sig vara förlångt avstånd för att få en skarp bild, men nog liknar det en Duvhök hona 

       


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards